Hvilke redskaber bruger vi?

I vores daglige arbejde omkring børnenes trivsel, bruger vi en række redskaber og metoder, som skal hjælpe os. Som forældre vil I primært møde følgende:

 

Trivselsundersøgelsen

Flere gange årligt laver vi en trivselsundersøgelse af alle børn. Når vi, undersøger trivslen, ser vi på

• Børnenes færdigheder og kompetencer i sociale sammenhænge
• Om de får tryghed og omsorg fra voksne
• Om de er aktive og ligeværdige deltagere i fællesskabet
• Om de har en positiv selvfølelse

Alt sammen noget, som er vigtigt for at alle børn er i god trivsel og læring.

Når vi trivselsundersøger børns trivsel, bruger vi tre positioner for trivsel, som har hver deres farve. Læs mere de tre farver

Trivselsundersøgelsen finder sted i januar, april og september for børn i alderen 0 – 6 år og i september/oktober og februar/marts for børn i alderen 6 – 16 år.

Læs mere om trivselsundersøgelsen her

 

Sammenhæng i overgange

En god start begynder med et godt samarbejde. Derfor har vi gjort os tanker om, hvordan vi bedst muligt sikrer den gode overgang for børnene og inviterer jer forældre til et tættere samarbejde op til de forskellige overgange. 

Læs mere om overgange her

 

Tværfaglige møder

Nogle gange kan der være behov for at udvide samarbejdet med en af vores tværfaglige ressourcepersoner. Det kan være tale/høre konsulenten, psykologen, socialrådgiveren, sundhedsplejen eller fysio-/ergo terapeuten.

Læs mere om tværfaglige møder her

 

 

Sidst opdateret: 14.03.2017